Assalamualaikum.Selamat datang.Nama tuan dia,Nurul Haziqah binti Ali yang cun melucun tu. #sasemians .

Pages

hotel Cumberland London
Powered by Best Free Counters

Saturday, November 2, 2013

Gayat x)

Hai Assalamualaikum ;)

Post yg dolu-2 tu abang zuzu genyah dah terbaca.maigadddd. okay, tak pe.Takde bende yg sensetif pun dlm post tu.pheww. 


Balik semalam aku balik naik train.best gilaaaaaaaa.first time naik train seumur hidup.Okay,sangat menyedihkan sebenarnya.LRT,KOMUTER,MONOREL semua kejadah tu aku dh penah naik.TAPI train ni tak tau la asal tak penah naik.Alkisah nya aku naik train dari KLUANG 4.15 pm cabin M2 sit 8c . Train sampai awal sikit kut.Sambil-2 tunggu orang nak turun aku sentuh badan train . Dalam hati rasa macam 'wowwww.gilaaaa ahhhhh' dapat pegang train. Tapi disebabkan ramai orang,aku cover diri.control ayu , jetjet comel.muehehe.

Tibelah masa pelanggan kehormat KTM masuk dalam train. Tangga dia kemain kecik lagi.Nasib baik uols kaki aku saiz cinderella. Sit aku nombor 8c , terus lh duduk diam-2. Cari pot tepi tingkap la kunun-2 nak tengok panorama indah.Tetibe ada sorang mamat nih,budak sebelah kelas aku yg tak penah bercakap dekat sekolah dapat sit sebelah aku.maigadddd. Ganjal kann cenggitu ? Tapi tak kisah lah janji aku dapat duduk.Dia mintak duduk sebelah tingkap. Ehh,rasa macam nak bagi penampau je. Aku dh lh first time, tak bagi aku duduk tepi tingkap pulak. Disebabkan aku jarang bercakap dengan dia kat sekolah,aku malas nak gaduh. KERANA TERPAKSA,KURELAKAN . 

Sebelum train gerak,aku dh beli makanan banyak-2.Sebab kawan aku cakap makanan dlm train mahal.Aku pun beli lh kepok-2 banyak banyak.Dah banyak-2 tu tak tau lh pulak nk sangkut dekat mana.Pakcik sebelah aku sangkutkan plastik makanan dia dekat tempat pusingkan table lipat tu.

tengok meja tu.

Time aku sangkut kn plastik yang penuh dengan kepok-2 tetiba tangan aku yang cun melucun ni menggatal terpusing bende alah tu.prappppp.meja tu tebukak sendiri dan bunyi dia sangat kuat dah sangat memalukan.budak laki sebelah aku dh bantai gelak kn aku. kuangg ajaa.Almaklum lh first time bangg.

Second,aku ternampak punat depan tempat hand rest.aku test test lah main.Takde effect pun -______- okay,aku dah mula bosan.terasa macam menyesal pulak naik train.Aku start lh membebel dengan budak sebelah aku.dia awal-2 lagi dh pakai earphone,dengar lagu kuat-2.Nampak sangat taknak bercakap dengan aku.Tapi,kisah pulak aku.janji aku tak mati kebosanan.Lepas dah setengah jam,aku tengok ikhwan dah tidur dengan sit yg dh tekebelakang.Aku test lah cari kat mana nak tekan untuk kebelakangkan sit.aku test lah cari kat tepi kerusi. Takde pulak. Terlupa pulak yg aku tengah naik train bukan bas.

Dati KLUANG- TAMPIN dalam 3 jam lebih . Mati kutu jugaklah tak tau nak buat apa.Nak tido, tak dapat tido sebab terlebih excited.First time okaihh tak tido time balik kampung.Kalau naik bas, bas start gerak aku dh tido,bangon je tetibe dah sampai melaka.Hazwan ajak pegi tengok tempat first class.Class kau mariaaaa.kerusi dia ,kerusi kulit.lantai,ada carpet. Harga dia takyh cakap ahh.memang mahal punya.

Dah merayau,duduk balik tempat asal,kacau mamat sebelah aku.Dia cakap cenggini 'kau ni banyak cakap lh gu' . hahaha.Dah memang pun.aku suh dia tidur,dia cakap tak boleh sebab aku bising sangat.longoi laaaahh.aku cakap sorang-2 kang dia ingat aku gila.Dia first time TAK TIDO dalam train.

Dah nak dekat sampai, Pedas a.k.a Faiz rongak ajak pegi tepi pintu. Dia bukak pintu train tu time train tengah berjalan.YA ALLAH, angin dia kencang gila.kalau kne tangkap sebab bukak pintu tu kene bayar RM1000 . Tapi, takde orang pun nak tangkap kitorang.Moments duduk sebelah pintu memang best gilaaa.
Lepas habis makan angin,duduk balik.

Dalam pukul 7.30 train kitorang sampai station Tampin.besar gilosss station dia skang.Aku pun turun lh dengan mamat sebelah aku ni.Beg aku besar dia tak yh cakap ah.memang besar punyaa.Lift pulak rosak.Okay,ni memang cari pasal. Terpaksa lh naik tangga yg annoying tu.Mamat tu boleh cakap macam ni 'macam berat je beg kau' T______T bukan nak angkatkn.Aku ajak dia pegi solat dulu,sebab magrib dh nak habis.Letak beg depan surau,dia masuk surau laki, aku masuk surau pompoan. Dia dh masuk dh, tapi tetibe dia keluar balik.dia cakap surau ni gelap.aku tolong bukak kn lampu.OMG ! melting kejap okaihh time tu.Station tu memang kosong sebab tak ramai yg nak turun tampin.Aku pegi toilet dia pun kering gilaa.Macam aku sorang je yg baru guna toilet tu.

Dah habis solat,keluar tengok-2 dh takde orang dekat depan surau laki.Hmm.dia dah balik kut.Tinggal lh aku sorang-2 dengan pakgurd station ni.Tetibe dh hbis pkai kasut,nak amik beg, dia ada dekat depan toilet tunggu aku.HAHAHAHA. Happy sekejap sebab ada orang yang tunggu. awwww :) Tunggu 5 minit cenggitu dekat luar busu datang,aku cakap bye and thanks dekat dia tapi takde respons.






dah bce?trima kaseh!=D

2 comments: